יום שני, 18 בדצמבר 2017

אור לגויים - חנוכה (כריסטמס) | אודי ברגר



אור- לגויים
"ויהי אור"

בימים אלה העם היהודי חוגג את שמונת ימי חנוכה באור ורננה.
שום דבר הקורה בעולם אינו מקרי, עובדות היסטוריות מוכיחות ומאוששות עובדה זאת שוב ושוב מחדש, כמה מהם קשורים לבתולת ישראל השדודה בארצות ניכר. תורת וחכמת ישראל כול כך יפה שכמעט אי אפשר להאשים את בני בריתנו על שום שגנבו ממנה את המרשם האלוהי, ושלדבריהם קיבלו אותו ישירות מלמעלה ללא מעמד הר סיני וסליחה מאחינו הנוצרים על הנרמז כאן...גם הוא...בלי 9 ירחי לידה – וקראו לו  'הברית- האלוהית החדשה' מאותו אל. אמנם הם מודים שבמקור הברית נכרתה בין אלוהים לעם ישראל אבל לא בדיוק הסבירו באיזו מכונת דפוס העתיקו אותה או שאולי הם יצרו אותה בגלל שמישהו מתוכם חשב שראה היכן שהוא שמוטבע עליה תאריך 'פג- תוקף' או השד יודע מה אבל עובדה היא שתורת היהודים נשדדה. מילא נשדדה אלא שחמודות - חגיה היהודיים שוכפלו  אף הם ונתלים על... איך לא?...על עץ במקום מכובד במרכז הבית הנוצרי. אם לא ניחשתם עד כה אז המאמר הזה מדבר על הכריסטמס נרותיו ואורותיו הזוהרים.

 החנוכייה ללא הסיפגנייה שלאחרונה חובטים בה בהומור ובסטירת לחי.


מתוך כול הנאמר עד כה אני טוען שלא לגמרי במקרה...נחגגים חנוכה וחג המולד בסמיכות כזאת צמודה, וגם לא במקרה שרעיון האור הטוב והמוכר הבוקע מהחנוכייה, מחייך גם בכיכרות, ברחובות באולמות, במועדונים, בחצרות ובבתי הנוצרים באשר הם.
ולמה נוצר כול המאמר הזה?
איני יודע בדיוק, יתכן שכולו אינו אלא סתם מתוך קינאת ההשוואה בין ... הכבארד האדיר והמקסים הנוצרי לבין חג החנוכה היהודי. כן אותו חג צנוע שיש בו אמנם את סמליות הגבורה, הנס, המשיחיות היהודית וכול היתר, אך במסתבר די קצת חוזר על עצמו בניצחון היהודים על המצרים- הדיי חוזר אלינו בחג הסוכות, בפורים נס וניצחון על המן, בשבועות ניצחון עמי הבורקס גבינה על עמי הממולאים והפשטידות (טעיתי אולי...במשהו?!)
בעצמאות (בחג הזה נולדתי שאלמלא כן לא הייתי כותב את המאמר הזה...חה..) שזה אחלה חג שבאמת ראוי להיחגג יש את מלחמת מציאת החניה והמקום כדי לנופף במנגלים לצלילי דיסקים הזועקים "איפה... הכפיים??!!!!"  

אז עדין לא גיליתי לכם באמת מדוע כתבי את המאמר הזה?
ובכן קיבלתי הודעה מידידה שביקרה בגרמניה בימים אלה, ובביתו היהודי של בנה ומשפחתו הבחינה בעץ המקושט והמחכה להיות מואר לכבוד ערב חג המולד הקרוב.
   "הצילו (גוואלד) זה מראה על התחלת התבוללות, וזה קורה להם כך מבלי שהם ירגישו בכך, וזה מפחיד אותי!"
מיד הרגעתי אותה שלדעתי זה אור שמח לכול דבר ושאין לה הרבה ממה לפחד, כי בטח הם שייכים לאלה שלא סוגדים לישו, אלא פשוט יותר ויותר אופנתיים.
וכעת קצת ברצינות:
לא מקרי הוא שהעולם הנוצרי חוגג את הולדת ישו בערך באותו קלנדר אזרחי קבוע ב-25.12 כול שנה ושנה בקביעות.

ואכן ידוע לנו וכן אף לאבות הנצרות שעובדות היסטוריות לקיום טקסי חג החנוכה קיימות הרבה לפני... שהגרמנים המציאו (במאה התשע עשרה) את... אגדת סנטה קלאוס. במגילות קלף עתיקות ובספרי תורה עתיקים תועדו מנורות עתיקות שהיו קיימות מאות רבות לאורך גלותנו ה-2000 שנה בניכר.
הברית החדשה... והחנוכה –החדשה:

היות ודברי לא הכי הרגיעו את ידידתי הוותיקה המשכתי להסביר:
מנורות היו מאז ומעולם בקרב בני ישראל. אותן יצקו בשלל מתכות ומה 'הם' (הגויים החביבים?!) הבינו מהמנורה? נכון, אור. רק שהם תמיד עשו מכול דבר קטנטן פיל, הכול 'בגדול'...בנו כנסיות ענק (לעומת גודל בתי הכנסת היחסית צנועים- למעט רק כמה גדולים ובודדים ברחבי העולם) תמיד קישטו –בענק והאירו גשרים חנויות רחובות –ומה לא? 'באור'-הזה. הרי הם 'שכפלו תחילה' את רעיון תורת המקור של היהודים, שינו כמה וכמה דמויות בלבלו את היוצרות, כתבו על כמה וכמה ניסים חדשים...וכך ובדומה לכך עשו עם חג המולד הנוצרי שנחגג תמיד ובעיקר בסמוך... לחג חנוכה היהודי.

אז אותו אור גדול של היהודים ("אור גויים") לא רק שוכפל בעצם היותו כחנוכייה, אלא בכול מקום בו היהודים (בלית ברירה) הוגלו, ברחו, נדדו או נמכרו לעבדים או למיני עבדים- או למשרתים - הם הביאו את "האור- לגויים", כך שהיהדות והתורה התייחסה לנבואה "אור לגויים" כאמור כנבואה שתקרה בעתיד, נבואה שבאה לידי ביטוי ומקורה בנביא ישעיהו המבטא את ייעודו האוניברסלי של עם ישראל כמורה הדרך הרוחנית והמוסרית - לעולם כולו.

מתוך ספר ישעיהו:

"אֲנִי יְהוָה קְרָאתִיךָ בְצֶדֶק וְאַחְזֵק בְּיָדֶךָ וְאֶצָּרְךָ וְאֶתֶּנְךָ לִבְרִית עָם לְאוֹר גּוֹיִם."
ישעיהו מ"ב "ווְהָלְכוּ גוֹיִם לְאוֹרֵךְ וּמְלָכִים לְנֹגַהּ זַרְחֵךְ."

ואכן ישעיהו מכורח היותו נביא ומעצם העובדה שהתנבא בנבואותיו 'לזמן עתיד' יש להניח שבמקור האור הזה אמור היה להוות לנו כאור (בינה חוכמה ודעת) בו נאיר- בעתיד – לגויים.
אבל אני מפנה בגאווה את... האור לעובדה שבעצם אנו מעצם היותנו ניחנים בתכונה המולדת והמבורכת שלנו כיהודים וכעם, הגויים זכו לחמוד... מלפני ומלפנים מאות דורות לאחור- באור הנפלא הזה.

מתוך כך ולסיכום:
אורות הכריסטמס הם עוד שכפול יפה ומרשים יש לומר, כמו גם הכנסיות המדהימות וכול היתר, של סמלים יהודים עתיקי- יומין.
את זה ידעו כולם בעבר, אזכרו זאת בסתר ליבם ורק...הנועזים והאמיצים יחידי הסגולה...כמו דונלד טראמפ...בדבריו נוכח החנוכייה,  ציינו זאת באומץ בפומבי. אם כן לכול דור החוגגים (באורה ושמחה) את הקריסטמס – אני מזכיר עובדה זו ואת מקור-אורו- היהודי הנובע מהחנוכה והחנוכיה.

הרחוב המצוי בתקופה זו בשנה


אז למי שחגג וחוגג חנוכה והאור הספיק לו, אז מצוין.
 לכול אלה, בין שהם נוצרים או בין שהם סתם אוהבים אור ושמחה הטסים בימים אלה כדי לראות את החנוכה המוגדלת הנוצרית. לחפצים ליהנות מהאווירה המגניבה של החג הנוצרי -בלי קשר מבלי להתעמק בחג המולד- אלא סתם ליהנות ולהתרגש? להם אני מאחל הרבה אור ואהבה.
זהו, בשנה הבאה אני טס גם אני לחזות בפעם הראשונה בכול האורות הזוהרים ובמתלווה לחג השמח הזה, ולא משנה על מה הוא נחגג.
....רגע, על מה ולמה הוא נחגג?
לא משנה. יאללה 'ניתן גם לו בכפיים!"

.Google+אל תשכחו לשתף בפייסבוק (תנו קליק בכפתור למטה) וגם לייק לבלוג ב

ושיהיה שבוע טוב לכולנו :)

שלכם,
אודי.

טל': 054-4466444 האתר שלי


12 תגובות:

  1. אין על תחזייותיך בכל שלל הצבעים בכל חג ובכל עת מוביל ומושיע לכל אדם רק המעמיקים לחוש בדרכייך ולניות קשובים לך מגיעים למים צלולים

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה - "כי זוהי דרכי, זוהי הדרך שלי."

      מחק
  2. כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן. סורה חושך !
    על זה "נכתב" סיפורו של האיש (או האישה) שנולד בחנוכה... בנר השמיני... ופנה להמתקת "רוע הגזירה". סורה חושך !

    השבמחק
    תשובות
    1. ''סורה חושך מפני האור'' כי אסור לך להישאר
      בסוונת האריות והחיים.

      מחק
  3. פשוט נפלא ריגש אותי מאוד
    אחלה כתבה וכתיבה מאוד מרשימה
    אוהב
    ברג

    השבמחק
  4. וואו פשוט מהמם אין עליך כתבה וכתיבה מדוייקת

    השבמחק
  5. תמיד אמרתי ואמשיך לומר אתה חייב כל הזמן לכתוב הרבה חוכמה יש בך והרבה ידע וכך אנחנו למדים יותר תמשיך לסקרן

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה. רק מי שמבין בחכמה יכול להחמיא כול כך יפה. אז יאללה...הערב נר שמיני של חנוכה, ומיד לאחר מכן... להוריד את המשקל-העודף.

      מחק
  6. מעניין מאוד,כל הכבוד אודי,🔯

    השבמחק
  7. אודי תודה לך על השקעה הרבה ועל הדלקה אורות רבים בחיי אנשים רבים וגם שלי .חג שמח

    השבמחק
    תשובות
    1. ערב טוב אבי. עושה בדרך כלל הכול עם כול הלב, ככה אני מאז ומתמיד.

      מחק